Operativ Inköpare
Har du erfarenhet av operativt inköp och söker en roll med variation och utvecklingsmöjligheter? Trivs du med att hantera många kontaktytor och har ett strukturerat förhållningssätt till dina arbetsuppgifter? Då kan denna roll vara något för dig!
Till Beans in Cup i Stockholm söker vi nu en operativ inköpare som vill bli en del av ett entreprenörsdrivet bolag med stark företagskultur. I denna roll får du ett brett ansvar inom inköp och logistik med goda möjligheter till vidareutveckling. Du blir en viktig länk mellan leverantörer och interna funktioner där struktur, effektivitet och god samarbetsförmåga är nyckeln till framgång. Beans in Cup erbjuder en hybrid arbetsmiljö och en arbetsplats som präglas av engagemang, framåtanda och gemenskap.
Om tjänsten
Beans in Cup är ett svenskt företag som specialiserar sig på att leverera kaffelösningar och mat & dryck till arbetsplatser. Vi erbjuder ett brett utbud av produkter och tjänster, inklusive kaffemaskiner, kaffe, te, varuatomater och matkylar med tillhörande service, för att förbättra fika- och matupplevelsen på kontor och andra arbetsmiljöer.
Som operativ inköpare kommer du att arbeta nära leverantörer, interna avdelningar och kollegor i inköpsteamet. Rollen är bred och operativ med fokus på beställningar, leveransbevakning, artikel- och prisregister samt reklamations- och garantiärenden. Du kommer att ansvara för kategorin färskvaror i konceptet Fresh Bites och arbeta sida vid sida med en annan inköpare som hanterar övriga kategorier.
Fresh Bites är vårt innovativa koncept för färska, hållbara och smakrika måltider – direkt på jobbet.
I din vardag arbetar du även med fakturakontroller, enklare sourcing och tvist-/avvikelsehantering. Du följer upp leveranser och arbetar proaktivt för att säkerställa en hög kvalitet i hela inköpskedjan. Rollen innebär även ansvar inom vissa ekonomiska ramar, såsom avrop under ramavtal och godkännande av köp.
I ansvaret ingår exempelvis:
- Order- och leveranshantering
- Leverantörskontakter och leveransuppföljning
- Artikelregister och prisjusteringar
- Kvalitetssäkring och hantering av garantiärenden
- Sourcing och offerthantering
- Fakturakontroll och ekonomisk uppföljning
- Du kommer att rapportera till logistikchefen och erbjuds möjlighet till hybridarbete från kontoren i Högdalen eller Solna Strand.
Är det här du?
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning och minst ett års erfarenhet av en liknande inköpsroll. Erfarenhet från FMCG-branschen ses som meriterande. Du är van att arbeta i system och trivs i en omfattande administrativ roll. Du har ett professionellt och moget förhållningssätt och drivs av att bidra till ett välfungerande team. Du har mycket goda kunskaper i svenska och engelska. Meriterande är om du har utbildning inom inköp och/eller erfarenhet från en liknande bransch.
I denna rekrytering lägger vi stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas och lyckas i rollen ser vi att du är strukturerad och organiserad, med förmågan att hålla ordning även när tempot är högt. Du arbetar självgående och tar gärna initiativ för att driva arbetet framåt. Samtidigt är du en god kommunikatör som samarbetar väl med andra och har lätt för att skapa förtroende, både internt och externt. Du är snabb och effektiv i ditt arbetssätt, lösningsorienterad i mötet med utmaningar och har ett positivt och engagerat förhållningssätt som smittar av sig på dina kollegor.
Vill du veta mer?
I denna rekrytering samarbetar Beans in Cup med Level Recruitment. Vänligen sök tjänsten via ”ansök”-knappen nedan. Urvalet av ansökningar sker löpande. Välkommen in med din ansökan!