Systemadministratör till Beans in Cup AB

Solna
2019-11-24
Systemadministratör

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom gedigen erfarenhet av service management system i en verksamhet med stort varuflöde? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en Systemadministratör till vårt Servicecenter i Solna.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset ”Nordens bästa kaffe på jobbet” vid en tävling arrangerad av Nestlé – en utmärkelse vi är mycket stolta över.

Ansvarsområden
Som Systemadministratör ansvarar du operativt för driften av systemen i koncernen. Vi har ett service management system, vilket kommer vara det primära fokuset, men även ekonomisystem, webshop samt analysverktyg kommer ingå ansvaret. Du blir en del i ett team med en annan person och ni båda rapporterar till CFO.

I rollen ingår många kontakter med kollegor i verksamheten ute i landet i form av supportfrågor, bugg-rapportering, önskad vidareutveckling, etcetera.

I arbetsuppgifterna ingår bland annat följande:

  • Drift av system i koncernen
  • Delaktig från tekniskt perspektiv i flertalet projekt i bolaget
  • Kontaktperson gentemot leverantörer av system samt extern IT-supportfunktion.
  • Vidareutveckling av system efter krav från verksamheten
  • Identifiera vidare möjligheter från ett tekniskt perspektiv för att till exempel öka effektivitet och datakvalitet.
  • Kvalitetssäkra back-up och kontinuitetsplaner
  • Kvalitetssäkra samt underhålla integrationer mellan system
  • Databashantering

Din profil
Du är troligtvis IT-ingenjör eller motsvarande och har minst 5 års erfarenhet av kvalificerat systemadministrationsarbete, gärna i ett bolag som hanterar många varutransaktioner. Vi ser gärna att du har jobbat just med service management system - erfarenhet av just vårt system Winserv är mycket meriterande. Goda kunskaper i svenska i tal och skrift är en förutsättning.

Som person är du strukturerad med hög analytisk förmåga. Du ser både detaljer och helheten samt har mycket starkt teknisk förmåga. Vidare är du kommunikativ och har lätt för att skapa förtroende, samtidigt som du självständigt kan driva projekt och frågor. Du är i grunden en genuint positiv och prestigelös person, samtidigt som du är en riktig lagspelare.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård och tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden.

Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 24 november vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du också välkommen att kontakta Stefan via mail. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster.

Våra tre kärnvärden
Smak
är viktigt för oss på Beans in Cup – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck. Självklart är även bra och effektiv service centralt i vår verksamhet. Både regelbunden underhållsservice och att lösa tekniska fel snabbt när de uppstår. Allt i syfte att ge våra kunder en positiv avkopplande stund med våra produkter i koppen.