Säljande Platschef till Beans in Cup AB Mariestad

Mariestad
2019-08-04
Säljande Platschef

Säljande Platschef till Beans in Cup AB

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom goda erfarenheter av att driva ett platskontor med sälj- och servicefunktion - med både resultat- och personalansvar? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en Säljande Platschef till vårt kontor i Mariestad.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset ”Nordens bästa kaffe på jobbet” vid en tävling arrangerad av Nestlé Professional – en utmärkelse vi är mycket stolta över.

Ansvarsområden
Som Säljande Platschef är du övergripande ansvarig för resultatet på din ort, inklusive säkerställande av att verksamheten är rätt bemannad. Du målsätter, driver och följer upp säljavdelningen med tillhörande eget säljansvar och du leder den lokala serviceavdelningen för att säkerställa att enheten uppfyller våra egna och våra kunders förväntningar när det gäller god service, utsökt smak och ett hållbarhetsfokus i framkant. Som Säljande Platschef rapporterar du till företagets försäljningschef, som i sin tur rapporterar till VD. Till stöd för uppföljningen och rapporteringen använder du överenskomna systemverktyg och mallar. Vid negativa avvikelser är det ditt ansvar att snarast vidta nödvändiga korrigeringar. Med hjälp av vår företagsgemensamma administrativa funktion säkerställer du att överenskomna rutiner följs och att vårt verksamhetssystem hela tiden är korrekt uppdaterat vad gäller lagervärden, avtalsinformation och servicestatus.

Din profil
Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter i en kundintensiv vardag. Att leda personal, med allt vad det innebär i form av möjligheter och utmaningar, är något du brinner för. Då vår affärsmodell bygger på parallella kontrakt för försäljning, finansiering och service är det naturligtvis en stor fördel om du verkat i liknande miljöer.

Sannolikt har du någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning i botten. Det är inget absolut krav, men rollen kräver stor förståelse för hur vår affärsmodell långsiktigt blir framgångsrik även ekonomiskt. En övergripande förståelse för värdet av korrekt information i både affärs- och ekonomisystem, i kombination med grundläggande kunskaper i Excel, är sådan kompetens du besitter.

Som person är det viktigt att du är service- och lösningsinriktad, då en stor del av arbetet innebär kontakter med kunder, medarbetare och leverantörer. Den vi söker ska även känna igen sig som både hjälpsam, prestigelös och coachande. God kommunikationsförmåga och en vilja att samarbeta med samtliga delar i vår organisation är andra egenskaper vi söker. Allt detta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Sammanfattningsvis söker vi en handlingskraftig, social, kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig person. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Utöver en god marknadsmässig lön och möjlighet till förmånsbil erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård, tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden.

Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 4 augusti vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du välkommen att kontakta vår Försäljningschef Hans Höglund via mail, hans.hoglund@beansincup.se. Då det är semestertider ber vi om överseende ifall det dröjer lite innan vi svarar. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster.

Om Beans in Cup
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till företag med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Smak är vårt högst prioriterade område – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck.