Marknadsansvarig till Stockholm

Solna
2018-11-18
Marknadsansvarig

Marknadsansvarig till Beans in Cup AB

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom erfarenhet av att driva både externa och interna marknadsfrågor i en snabbfotad miljö med korta beslutsvägar? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en Marknadsansvarig till vårt Servicecenter i Solna.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset ”Nordens bästa kaffe på jobbet” vid en tävling arrangerad av Nestlé Professional – en utmärkelse vi är mycket stolta över. För vår fortsatta expansion kommer stort fokus ligga på att öka vår närvaro och aktivitet i olika digitala forum. 

Ansvarsområden
Som Marknadsansvarig ansvarar du för att, med utgångspunkt från företagets affärsplan, upprätta marknadsplan och tillhörande marknadsbudget. Att löpande utvärdera genomförda marknadsföringsinsatser och förbereda beslutsunderlag för nya satsningar ingår givetvis också. En viktig del i detta kommer vara hur vi bäst exponeras i olika digitala miljöer, såsom vår egen webplats, vår nya webshop och givetvis i olika sociala medier. Tillsammans med VD beslutar du i frågor som gäller byråval och konsulttjänster. I det interna marknadsarbetet ingår ansvaret som chefredaktör för ett levande intranät och i samarbete med funktionschefer tar du fram beslutsunderlag för succesiv utveckling av företagets profilkläder. 

I den operativa vardagen ingår ett nära samarbete med lokala chefer, Sälj och leverantörer, där ni gemensamt skapar bra aktiviteter i form av exempelvis lanseringar, kampanjer, mässor och kundevent. Du säkerställer att beslutade aktiviteter vid genomförandet genomsyras av vår värdegrund – Smak, Hållbarhet, Aktivt och Personligt. Andra arbetsuppgifter kan vara pressreleaser, nyhetsbrev, utvärdering av sponsoraktiviteter etc. 

I arbetet ingår att själv hantera många kontakter både med kunder, leverantörer och interna kollegor både lokalt och runt om i hela landet. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor. 

Din profil
Du har flerårig erfarenhet av kvalificerat marknadsarbete i en kundintensiv vardag. Självklart trivs du i en miljö med många kontaktytor – både internt och externt. 

Sannolikt har du för rollen någon form av relevant eftergymnasial ekonomiutbildning i botten. Det är inget absolut krav, men rollen kräver förmåga att hantera marknadsfunktionen ur ett flertal olika perspektiv – både ekonomiskt, strategiskt och praktiskt. 

Som person är det viktigt att du är service- och lösningsinriktad, samtidigt som du ska vara en kvalitetsgarant för de marknadsinsatser som beslutas. Givetvis är du en skicklig kommunikatör och du trivs med att arbeta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård och tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden. 

Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 18 november vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du också välkommen att kontakta VD Johan Åberg via mail, johan.aberg@beansincup.se. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster. 

Om Beans in Cup
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till företag med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Smak är vårt högst prioriterade område – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck.