Digital strateg till Stockholm

Solna
2018-11-18
Digital strateg

Digital strateg till Beans in Cup AB 

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom erfarenhet av att driva digital utveckling på en strategisk nivå i en kundintensiv B2B-miljö? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en Digital strateg till vårt Servicecenter i Solna. 

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Nyligen vann vi det prestigefulla priset ”Nordens bästa kaffe på jobbet” vid en tävling arrangerad av Nestlé Professional – en utmärkelse som vi är mycket stolta över. För vår fortsatta expansion kommer stort fokus ligga på att öka vår effektivitet och en ökad närvaro och aktivitet i olika digitala forum. 

Ansvarsområden
Som Digital strateg ansvarar du för hela företagets digitala utveckling, samt att säkerställa ett effektivt nyttjande av beslutade och genomförda investeringar i den digitala miljön. Du upprättar beslutsunderlag till Ledningsgruppen gällande större IT-investeringar/IT-projekt, med tillhörande ansvar för upprättande av budget och kostnadsuppföljning. Självklart projektleder du även merparten av beslutade projekt. 

Du leder vårt förändringsarbete för en ökad interaktivitet – både när det gäller interna rutiner, det interna samarbetet och inte minst i samarbetet med våra befintliga och blivande kunder. Ett viktigt projekt som står överst på prioriteringslistan är utvecklingen av vår företagsgemensamma webshop. 

I nära samarbete med Marknadsansvarig upprättar du beslutsunderlag gällande digital marknadsföring och intranätets funktionalitet. 

I samarbetet med externa leverantörer är du vår kravställare – givetvis med stöd av berörda funktionschefer. I rollen ingår också personalansvaret för vår operativt IT-ansvarige. Utöver det är det din uppgift att säkerställa rätt modell för fördelning intern bemanning/extern konsult inom IT-området. Du planerar och säkerställer genomförandet av nödvändig internutbildning vad gäller rutiner och system. 

Du säkerställer att genomförandet och effekterna av olika utvecklingsprojekt ligger i linje med vår värdegrund – Smak, Hållbarhet, Aktivt och Personligt. Självklart säkerställer du också att de investeringar som beslutas antingen leder till förenklingar och underlättar arbetet för våra medarbetare, eller ökar kundnyttan på ett sådant sätt att det motiverar investeringen.  

I arbetet ingår att själv hantera många kontakter både med kunder, leverantörer och interna kollegor både lokalt och runt om i hela landet. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor och att du har en tydlig kommunikativ förmåga. 

Din profil
Du har flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter. I din ansökan får du gärna ”föra i bevis” hur du framgångsrikt ansvarat för tidigare arbetsgivares IT investerings- och driftsbudget – samt vilka interna och/eller affärsmässiga mervärden din funktion skapat i den miljön. Du har förmågan att kunna kombinera det strategiska perspektivet med respekt för vad som krävs för ett framgångsrikt förändringsarbete. Självklart trivs du i en miljö med många kontaktytor – både internt och externt. Sannolikt har du för rollen någon form av relevant eftergymnasial ekonomiutbildning i botten. 

Som person är det viktigt att du är lösningsinriktad, samtidigt som du ska vara en stark kravställare i de projekt som beslutas att genomföras. Givetvis är du en skicklig kommunikatör och du trivs med att arbeta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått. 

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård och tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden. 

Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 18 november vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du också välkommen att kontakta VD Johan Åberg via mail, johan.aberg@beansincup.se. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster. 

Om Beans in Cup
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till företag med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Smak är vårt högst prioriterade område – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck.