Administrativ Driftchef till Halmstad

Halmstad
2018-11-15
Driftchef

Administrativ Driftchef till Beans in Cup AB

Gillar du gott kaffe på jobbet? Har du dessutom en administrativ karriär i ryggen som kompletterats med både resultat- och personalansvar? Då är detta kanske din nästa utmaning. Vi söker en administrativ Driftchef till vårt kontor i Halmstad.

Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet.

Ansvarsområden
Som Driftchef jobbar du operativt med löpande administrativa arbetsuppgifter, i kombination med lokalt Driftchefsansvar. Det innebär att du ansvarar för enhetens personal och tillhörande resultat. Regionchefen för södra Sverige (Halland, Skåne, Blekinge och Småland) blir din närmaste chef. Regionchefen är även försäljningschef för regionen, vilket innebär att denne sköter den dagliga säljledningen, där två säljare utgår från Halmstad. Vår ekonomifunktion sitter centralt i Solna och sköter den löpande ekonomiadministrationen, men allt övrigt i Halmstad ansvarar du för. I det ingår bland annat inköp, lageradministration, säljadministration, serviceplanering och delegering, samt hantering av inkommande telefonsamtal. Allt detta sköter du i samarbete med en lokal administratör och regionens övriga administratörer.

Då detta är en nykonstruerad roll är möjligheterna att vara med och påverka och bidra till nya anpassade arbetssätt stora – egen erfarenhet av arbete i en föränderlig miljö är därför en bra merit.

I arbetet ingår att själv hantera många kontakter både med kunder, leverantörer och interna kollegor både lokalt och runt om i hela landet. Därför är det viktigt att du trivs i en miljö med många kontaktytor.

Din profil
Du har flerårig erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter i en kundintensiv vardag. Du har dessutom erfarenhet av personalledning i någon form, med allt vad det innebär i form av möjligheter och utmaningar. Då vår affärsmodell bygger på kontrakt för försäljning, finansiering och service är det naturligtvis en stor fördel om du verkat i liknande miljöer.

Sannolikt har du någon form av eftergymnasial ekonomiutbildning i botten. Det är inget absolut krav, men rollen kräver stor förståelse för hur vår affärsmodell långsiktigt blir framgångsrik även ekonomiskt. Erfarenhet av arbete i olika affärs- och ekonomisystem i kombination med goda kunskaper i Excel är avgörande för att trivas och lyckas i rollen. Har du erfarenhet av vårt affärssystem Winserv är det extra meriterande.

Som person är det viktigt att du är service- och lösningsinriktad, då en stor del av arbetet innebär kontakter med kunder, kollegor och leverantörer. Den vi söker ska även känna igen sig som både hjälpsam, prestigelös och coachande. God kommunikationsförmåga och en vilja att samarbeta med samtliga delar i vår organisation är andra egenskaper vi söker. Allt detta i ett högt tempo, där arbetsuppgifterna hela tiden varierar. Sammanfattningsvis söker vi en social, kvalitetsmedveten, ansvarsfull, strukturerad och självständig person. Att vi utöver faktisk kompetens och erfarenhet kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper i vårt urvalsarbete har du redan förstått.

Vi erbjuder
Vi erbjuder en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning. Utöver en god marknadsmässig lön erbjuder vi bra generella villkor enligt gällande kollektivavtal, samt förmåner såsom friskvård, tipsprovisioner av olika slag, godaste kaffet på jobbet och en skön stämning med siktet på framtiden.

Ansökan och frågor
Låter det här som jobbet för dig? I så fall vill vi att du mailar en ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev om varför just du passar för det här jobbet. Maila din ansökan till vår HR-chef Stefan Rylander, stefan.rylander@beansincup.se. Senast den 15 november vill vi ha din ansökan, men eftersom vi arbetar med löpande urval kan beslut komma att fattas tidigare. Ansök därför redan idag. Har du frågor om innehållet i tjänsten är du också välkommen att kontakta Stefan via mail enligt ovan. Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster.

Om Beans in Cup
Vi är ett rikstäckande företag med drygt 200 medarbetare från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till företag med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Smak är vårt högst prioriterade område – den smakupplevelse vi sagt att vi ska leverera är också den vi alltid strävar efter att uppnå. Gott kaffe handlar för oss på Beans in Cup dessutom lika mycket om hållbarhet – både när det gäller själva produkten och arbetet runt omkring för att leverera detta. Vi vill alltid välja den lösning med minst miljöpåverkan och i de fall det är möjligt så klimatkompenserar vi för våra avtryck.