Account Manager

Boden/Luleå
2022-05-31
Account Manager

Nu söker vi en Account Manager som ansvarar för att driva egen försäljning inom bolagets Storkundsaffär utifrån Ram-avtal. Du arbetar mot uppsatta säljmål och nyckeltal. Rapporterar till Chef Storkund/KAM.

Är du redo för en ny utmaning i din säljkarriär? Då vill vi höra från dig!


Frihet att styra din arbetsdag

Som säljare hos Beans in Cup säljer du kaffemaskiner med tillhörande support- och ingrediensavtal – både till nya och befintliga kunder, och ansvarar för din del av den lokala säljbudgeten. Du jobbar uppsökande med stort eget ansvar för planeringen av din arbetsdag för att uppnå hög effektivitet.


Variation i din arbetsdag

I din roll ansvarar du för hela säljprocessen – med kundens behov i fokus. Du bokar och genomför dina egna kundmöten. Med fördel bjuder du in blivande kunder till vår utställning på kontoret i Solna för att testa olika maskiner och kaffe-alternativ - gemensamt kommer ni där fram till vilken kaffelösning som passar kundens önskemål bäst. Det blir en viktig grund i bygget av en långsiktig kundrelation. Efter leverans och installation är du tillsammans med den lokale smakexperten ansvarig för att förväntad kundupplevelse infrias över tid.


Vilka är Beans in Cup?

Vi är ett rikstäckande företag med cirka 250 kaffeälskare fördelade på drygt 20 orter från Kiruna i norr till Malmö i söder. Samtidigt är vi mycket måna om vår lokala profil – att på varje ort utveckla personliga och långsiktiga kundrelationer är en förutsättning för vår fortsatta framgångsresa. Vi säljer, installerar och servar kaffemaskinslösningar till både små och stora företag, med målsättningen att leverera det godaste kaffet på jobbet. Vi innehar just nu titeln ”Nordens bästa kaffe på jobbet” som vinnare i en tävling arrangerad av Nestlé Professional – en utmärkelse vi är mycket stolta över.

Eftersom smak, hållbarhet och service är tre viktiga hörnstenar i kunderbjudandet står givetvis kundupplevelsen i centrum för en god och långsiktig affär. Vi på Beans in Cup vill helt enkelt erbjuda det godaste kaffet på jobbet för våra företagskunder.

Bra förmåner
Hos oss får du en bra fast lön + provision på din försäljning. Vi erbjuder förmånsbil eller bilersättning när du besöker kund, friskvårdsbidrag, samt i övrigt schyssta marknadsmässiga villkor enligt kollektivavtal. Tjänsten är en tillsvidareanställning som börjar med 6 månaders provanställning.


Vem vi söker

Vi söker dig som brinner för gott kaffe och goda affärer!

Du är en erfaren B2B-säljare med starkt eget driv och en utpräglad vinnarinstinkt. Med hög social kompetens och initiativförmåga skapar du förutsättningar för affärer och kundrelationer som är hållbara i längden. Nöjda kunder är en självklarhet och du förstår värdet av dessa även i det lite större perspektivet - en nöjd kund är ofta en säljares bästa ambassadör för nya affärsmöjligheter. Samtidigt är du en lagspelare som trivs i samarbetet med kollegor – tillsammans skapar ni den förväntade kundupplevelsen! Är du dessutom intresserad av smak och smakupplevelser är det ett stort plus.

B-körkort är ett krav och att du har erfarenhet av säljarbete i en modern systemmiljö.


Ansökan och frågor

Känner du igen dig på beskrivningen? Då vill vi komma i kontakt med dig! Skicka din ansökan med CV och ett kortfattat personligt brev där det framgår vilken av tjänsterna du är intresserad av direkt till vår HR-chef stefan.rylander@beansincup.se. Alternativt börja med en mobilansökan här nedan om du inte har tillgång till dokumenten nu.

Urval sker löpande så skicka in din ansökan redan idag!

Har du frågor om innehållet i tjänsten är du välkommen att kontakta:
Andreas Åhlund, andreas.ahlund@beansincup.se, tel: 0720-708766 (Account Manager)

Vi tar gärna emot frågor från dig som är intresserad att söka tjänsten, men tackar nej till dig som säljer rekryteringstjänster.